środa, 24 sierpnia 2011

POZnan jesteśmy z niego dumni

Na niecałe 300 dni do EURO, prezentuje projekt - Film "Poznań - jesteśmy z niego dumni" który został zwycięzcą konkursu "Moje miasto na EURO", organizowanego przez Urząd Miasta Poznania. Film stworzony przeze mnie jest wspólnym dziełem mojej całej klasy. To dzięki pracy zespołowej mogliśmy stworzyć taki efekt końcowy.




Zastosowaliśmy 8 haseł określających występujące w filmie osoby, którymi jednocześnie obrazujemy nasze miasto:

Historia – to pamięć o przeszłości. My o niej pamiętamy. Historia naszego miasta, regionu, ale też kraju i Europy, jest komponentem życia młodego Poznaniaka. i Nowoczesność – to jedna z bardzo dynamicznych cech charakteryzująca naszą metropolię.


Nauka – dzięki niej poznajemy świat. Daje nam ona wiele nowych możliwości. Poznań – jako najbardziej akademickie miasto w Polsce, winno cechować się energią młodych.

Kultura – słowo to nie jest obce młodym ludziom. Kultura nie zawsze kojarzy się z tradycyjną formą muzeum, kina czy galerii. To również koncerty, imprezy i inne wydarzenia – których w mieście mnóstwo. W film wybraliśmy tradycyjną formę przedstawienia kultury, która również i dla nas jest nieodłącznym elementem życia.


Perspektywy – to nie tylko piękny widok miasta, to coś więcej, to nasz Poznań, który daje wiele możliwości rozwoju naukowego, kulturalnego etc.

Biznes i handel – poprzez ujęcia ze Starego Browaru, miejsca gdzie biznes spotyka się ze sztuką, oraz logotyp na reklamówce w ręce koleżanki– staramy się pokazać nasze miasto jako miejsce dla biznesu, który jest nieodłącznym elementem Poznania.

Sport i rekreacja – te dwa elementy są dzisiaj bardzo ważne w funkcjonowaniu dużych metropolii. Cieszymy się z tego, że w Poznaniu odbywają się liczne biegi masowe (w tym najbardziej znany poznański maraton), zawody rowerowe, ale pokazujemy również nowe sporty takie jak rolkarstwo freestylowe. Chcielibyśmy mieć więcej imprez sportowych i obiektów dla sportowców - amatorów.

Duma i tradycja – cieszymy się, że w naszym mieście istniej taka drużyna jak Lech Poznań. Jesteśmy również dumni ze stadionu miejskiego – pierwszego gotowego obiektu na Euro 2012. Tradycja wiąże nas nie tylko z Lechem i piłką nożną ,ale również z kulturą i historią.

Radość i zabawa – bańki mydlane – przypominające dzieciństwo - ukazują Poznań i stadion jako miejsca spontanicznej radości, również tej piłkarskiej.

Każdy z nas – niesie w sobie inne hasło. Jedni w mieście widzą perspektywy, inni naukę, jeszcze inni biznes. Końcowa scena pod Operą – pokazuje, że to mieszkańcy składają się na obraz miasta. Poprzez tworzenie ludzkiego napisu – nazwy miasta - akcentujemy, że każdy z nas czuje się Poznaniakiem i to miejsce jest dla nas ważne. Używamy logotypu miasta, bo zgadzamy się z hasłem promocyjnym – miasto know-how. Każdy z nas – niesie za sobą własne know-how, które teraz wykorzystujemy w liceum, ale też będziemy wykorzystywać na studiach i w pracy. Dodanie słów: "jesteśmy z niego dumni" – świadczy o naszym przywiązaniu do miejsca, w którym żyjemy i z którym wiążemy naszą przyszłość. Wielu z nas chwali się tym, że jesteśmy Poznaniakami lub że mieszkamy i uczymy się w tak wyjątkowym mieście. Po prostu: Poznań – jesteśmy z niego dumni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz